Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc grudzień w oddziale Świetliki

I.Warto pomagać

  •  poznanie sposobów na pomaganie innym, rozwijanie umiejętności proszenia o pomoc i udzielania pomocy, doskonalenie umiejętności współdziałania z dziećmi w grupie
  • zapoznanie z literą y, Y, rozwijanie umiejętności tworzenia liczby mnogiej wybranych nazw, doskonalenie umiejętności współdziałania
  • poznanie pojęcia: działalność charytatywna oraz sposobów pomagania, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, kształtowanie pozytywnego stosunku do pomagania, uczenie wrażliwości na potrzeby innych
  • poszerzanie wiedzy o właściwościach śniegu i lodu, rozwijanie zainteresowania tematyką przyrodniczą poprzez uczestnictwo w eksperymentach i zabawach przyrodniczych, rozwijanie samodzielności i umiejętności wyciągania wniosków
  • poznanie utworu muzyki klasycznej, rozwijanie ekspresji artystycznej i umiejętności improwizacji do utworów muzyki klasycznej, rozbudzanie wyobraźni i kreatywności podczas wspólnych zabaw plastycznych i muzycznych

II. Masz wiadomość !

  •  poznanie zasad działalności poczty i utrwalenie znajomości słownictwa związanego z przesyłaniem wiadomości / przesyłek, utrwalanie umiejętności porozumiewania się bez słów
  • zapoznanie z literą k, K, ćwiczenie umiejętności definiowania znaczeń niektórych symboli używanych w komunikowaniu się, doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • poszerzanie wiedzy dotyczącej sposobów przesyłania informacji, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, doskonalenie umiejętności liczenia, poznanie operacji płatniczych na poczcie, rozwijanie umiejętności społecznych
  • poznanie różnych sposobów komunikowania się zwierząt, ćwiczenie umiejętności rozróżniania komunikatów pozytywnych i negatywnych, poszerzanie zasobu słownictwa, rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt

III. Już pachnie świętami !

  • utrwalenie wiadomości na temat wybranych tradycji świątecznych, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat tradycji świątecznych w swojej rodzinie, kształtowanie umiejętności doceniania dobrych uczynków
  • nauka rozróżniania znaczenia pojęć prezenty materialne, prezenty niematerialne, ćwiczenie umiejętności składania życzeń i przyjmowania ich od bliskich, kształtowanie postawy doceniania obecności bliskich w naszym życiu, uświadomienie, że sama ich obecność jest prezentem, wartością
  • utrwalanie znajomości nazw wybranych potraw wigilijnych, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy i planowania prostych wydatków, utrwalenie znajomości pojęcia: oszczędzanie pieniędzy, ćwiczenie równowagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie współpracy i samodzielności
  • utrwalanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych drzew iglastych, rozwijanie ciekawości i umiejętności wyciągania wniosków poprzez uczestniczenie w zabawach badawczych, ćwiczenie samodzielności i odpowiedzialności
  • poznanie pastorałki, rozwijanie słuchu fonemowego i fonematycznego, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

IV. W co bawić się zimą?

  • poszerzenie informacji o zimowych aktywnościach fizycznych, utrwalanie definicji hasła: Trening czyni mistrza!, ćwiczenie motoryki dużej, rozwijanie sprawności fizycznej zgodnie z zasadami fair play
  • poszerzenie wiedzy na temat sportów zimowych, rozwijanie świadomości fonologicznej, doskonalenie umiejętności współpracy podczas gier zespołowych
  • poszerzanie wiedzy na temat dyscyplin sportowych, poszerzanie słownika o pojęcia związane z dyscyplinami olimpijskimi i dekorowaniem zwycięzców, doskonalenie umiejętności posługiwania się monetami, planowanie prostych wydatków, ćwiczenie współpracy
  • poznanie sposobów rozpuszczania lodu, rozwijanie umiejętności przeprowadzania zabaw badawczych i eksperymentów, doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy
  • poznanie sposobu powstawania płatków śniegu, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wrażliwości na piękno natury, zjawisk atmosferycznych

V. Witamy w nowym roku !

  • utrwalenie cech charakterystycznych dla wybranych pór roku, doskonalenie umiejętności planowania, ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • zapoznanie z literą n, N, utrwalenie zjawiska przemienności dnia i nocy, ćwiczenie umiejętności układania i nazywania rytmu, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
  • utrwalenie nazw dni tygodnia, poznanie zasad budowania prostego budżetu domowego i korzyści płynących z planowania wydatków, ćwiczenie umiejętności ustalania wspólnych planów
  • poznawanie charakterystycznych cech roślin w różnych porach roku, ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
  • poznawanie różnych sposobów mierzenia czasu, rodzaju zegarów i elementów ich mechanizmu, ćwiczenie umiejętności wykonywania prac według instrukcji, doskonalenie współdziałania w parze