Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Tematy kompleksowe
i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień-
grupa V Świetliki.
Tematy kompleksowe:
1. Jem zdrowo.
2. Książka moja przyjaciółka.
3. Z kurnika do koszyka.
4. Odpowiedzialni za planetę.
Cele ogólne:
- poszerzenie informacji na temat zdrowych przekąsek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności
kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji
żywieniowych.
- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie.
- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie
zdrowych nawyków żywieniowych.
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności
klasyfikowania produktów spożywczych. Poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych.
- zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego,
kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami.
- wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji
przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń.
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków,
pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru
oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami.
- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności
analizy głoskowej i umiejętności czytania.
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie
umiejętności kodowania.
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie
angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych.
- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej,
rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych.
- poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami
dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko. Wprowadzenie litery ł, Ł.
- wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych, nabywanie
odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych.
- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną,
rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym
żyjemy.
- poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną.