Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Tematy kompleksowe

i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień-

grupa V Świetliki.

 

Tematy kompleksowe:

1. Jem zdrowo.

2. Książka moja przyjaciółka.

3. Z kurnika do koszyka.

4. Odpowiedzialni za planetę.

 

Cele ogólne:

- poszerzenie informacji na temat zdrowych przekąsek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności

kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji

żywieniowych.

- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania,

rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie.

- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie

zdrowych nawyków żywieniowych.

- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności

klasyfikowania produktów spożywczych. Poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych.

- zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego,

kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami.

- wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji

przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń.

- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków,

pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru

oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami.

- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności

analizy głoskowej i umiejętności czytania.

- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie

umiejętności kodowania.

- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie

angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych.

- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej,

rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych.

- poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami

dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko. Wprowadzenie litery ł, Ł.

- wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych, nabywanie

odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych.

- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną,

rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym

żyjemy.

- poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną.