Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc czerwiec 2025
Tematy kompleksowe:
1. Pięknie się różnimy
2. W drodze do celu
3. Morskie opowieści
4. Szlakiem wakacyjnych przygód
· wprowadzenie pojęcia „tolerancja”, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic występujących między dziećmi, uwrażliwianie na okazywanie szacunku innym osobom
· zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich opinii, uwrażliwianie na postawę szacunku wobec innych
· zapoznanie z prostymi wyliczankami, doskonalenie pamięci, kształtowanie umiejętności przeliczania, wyzwalanie radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej podczas wspólnych zabaw
· utrwalanie wiedzy na temat wyglądu i nazw owoców, sensoryczne poznawanie świata, kształtowanie postawy otwartości na nieznane smaki
· zapoznanie z utworem muzyki klasycznej, uwrażliwianie na sygnały i formę utworu, doskonalenie słuchu fonematycznego, zacieśnianie więzi w grupie
· zapoznanie z uczuciami znudzenia i zniecierpliwienia, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
· utrwalenie znajomości nazw popularnych środków transportu, zapoznanie z nazwami i sposobami poruszania się pojazdów pływających (motorówka, żaglówka, statek), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych
· nabywanie umiejętności klasyfikowania środków lokomocji na lądowe, powietrzne i wodne, utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podroży i na ulicy podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, rozwijanie ciekawości poznawczej i logicznego myślenia
· zapoznanie z ciekawostkami o zwierzętach (termitach), utrwalanie znajomości charakterystycznych cech zwierząt, uwrażliwianie na piękno świata przyrody i jego znaczenie dla ludzi
· rozwijanie umiejętności rytmicznych, zachęcanie do twórczego wykorzystania materiałów (w myśl postawy zero waste), rozwijanie wyobraźni twórczej
· poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej
· rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie słownictwa, zacieśnianie więzi rówieśniczych
· doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na środowisko życia, doskonalenie orientacji w przestrzeni
· wdrażanie do uważnego słuchania utworu, rozwijanie słownictwa, poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie ciekawości poznawczej podczas przeprowadzania eksperymentu
· rozwijanie słownictwa dotyczącego morskich podróży, kształtowanie słuchu fonematycznego, doskonalenie sprawności manualnych
· utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas wakacji, wzbogacenie słownictwa, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie i życie
· wzbogacenie słownictwa, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnie przygotowanego posiłku
· doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie sprawności grafomotorycznych, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu, rozwijanie samodzielności w pracy i zabawie
· wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w górach, doskonalenie znajomości symboli pogodowych, utrwalenie znajomości nazw pór roku, rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody
· utrwalenie wiedzy na temat drogi listu od nadawcy do adresata, utrwalenie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie percepcji słuchowej i ekspresji muzycznej, stwarzanie okazji do wyzwalania radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc czerwiec 2025
Tematy kompleksowe:
1. Pięknie się różnimy
2. W drodze do celu
3. Morskie opowieści
4. Szlakiem wakacyjnych przygód
· wprowadzenie pojęcia „tolerancja”, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic występujących między dziećmi, uwrażliwianie na okazywanie szacunku innym osobom
· zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich opinii, uwrażliwianie na postawę szacunku wobec innych
· zapoznanie z prostymi wyliczankami, doskonalenie pamięci, kształtowanie umiejętności przeliczania, wyzwalanie radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej podczas wspólnych zabaw
· utrwalanie wiedzy na temat wyglądu i nazw owoców, sensoryczne poznawanie świata, kształtowanie postawy otwartości na nieznane smaki
· zapoznanie z utworem muzyki klasycznej, uwrażliwianie na sygnały i formę utworu, doskonalenie słuchu fonematycznego, zacieśnianie więzi w grupie
· zapoznanie z uczuciami znudzenia i zniecierpliwienia, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
· utrwalenie znajomości nazw popularnych środków transportu, zapoznanie z nazwami i sposobami poruszania się pojazdów pływających (motorówka, żaglówka, statek), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych
· nabywanie umiejętności klasyfikowania środków lokomocji na lądowe, powietrzne i wodne, utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podroży i na ulicy podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, rozwijanie ciekawości poznawczej i logicznego myślenia