Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc grudzień 2025

w oddziale II Pszczółki

Tematy kompleksowe

1. Warto pomagać.

2. Masz wiadomość!

3. Już pachnie świętami

4. W co się bawić zimą

· kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności działania na materiale symbolicznym

· zapoznanie dzieci z działalnością człowieka, jaką jest wolontariat, kształtowanie umiejętności współpracy, podkreślenie znaczenia empatii wobec ludzi i zwierząt będących w potrzebie

· poznanie piosenki tematycznej, kształtowanie umiejętności językowych poprzez używanie nazw w odpowiedniej liczbie i formie, zacieśnianie więzów rówieśniczych

· kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, stwarzanie okazji do dostrzegania regularności układu i ich kontynuowania, wspieranie umiejętności komunikacji i współpracy w grupie

· zapoznanie dzieci z ciekawostkami o Laponii, śniegu, zorzy, reniferach, rozwijanie umiejętności manualnych, uwrażliwianie na szanowanie przyrody

· rozwijanie zdolności manualnych poprzez ozdabianie pudełka na prezenty, wspieranie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

· zapoznanie z komunikacją werbalną i niewerbalną, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania emocji u siebie i innych, rozwijanie empatii

· zapoznanie ze sposobami komunikowania się na odległość, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, uwrażliwianie na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spaceru

· zapoznanie z czynnością zakupu na przykładzie kupowania znaczka pocztowego, nabywanie umiejętności rozpoznawania, odtwarzania

i kontynuowania regularności w ciągu elementów, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole

· poznanie niektórych sposobów komunikowania się zwierząt między sobą, rozwijanie umiejętności obserwacji, kształtowanie empatycznego i życzliwego stosunku wobec zwierząt

· doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi

· wprowadzenie i omówienie niektórych tradycji świątecznych, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej

· kształtowanie umiejętności formułowania życzeń, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, stwarzanie okazji do integrowania grupy i odczuwania radości z powodu zbliżających się świąt

· rozwijanie umiejętności przeliczania i ustalania liczby elementów, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, zapoznanie z zasadami nakrywania do stołu

· zapoznanie z różnymi drzewami iglastymi, rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, kształtowanie szacunku do przyrody

· utrwalenie znajomości kolędy, rozwijanie sprawności manualnych, wzmacnianie poczucia dumy z wykonanej pracy

· kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, stwarzanie okazji do dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie

· poznanie nazw zimowych dyscyplin sportowych, rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania przez dopasowywanie ubioru do pogody i dyscypliny sportowej, wyrabianie nawyków aktywnego spędzania wolnego czasu

· kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnych zabaw na świeżym powietrzu

· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznanie zjawiska szronu, rozbudzanie ciekawości poznawczej podczas eksperymentowania

· poznanie właściwości lodu i warunków życia w Arktyce, na Grenlandii, kształtowanie pamięci i orientacji w przestrzeni, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy