Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc grudzień 2025
w oddziale II Pszczółki
Tematy kompleksowe
1. Warto pomagać.
2. Masz wiadomość!
3. Już pachnie świętami
4. W co się bawić zimą
· kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności działania na materiale symbolicznym
· zapoznanie dzieci z działalnością człowieka, jaką jest wolontariat, kształtowanie umiejętności współpracy, podkreślenie znaczenia empatii wobec ludzi i zwierząt będących w potrzebie
· poznanie piosenki tematycznej, kształtowanie umiejętności językowych poprzez używanie nazw w odpowiedniej liczbie i formie, zacieśnianie więzów rówieśniczych
· kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, stwarzanie okazji do dostrzegania regularności układu i ich kontynuowania, wspieranie umiejętności komunikacji i współpracy w grupie
· zapoznanie dzieci z ciekawostkami o Laponii, śniegu, zorzy, reniferach, rozwijanie umiejętności manualnych, uwrażliwianie na szanowanie przyrody
· rozwijanie zdolności manualnych poprzez ozdabianie pudełka na prezenty, wspieranie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
· zapoznanie z komunikacją werbalną i niewerbalną, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania emocji u siebie i innych, rozwijanie empatii
· zapoznanie ze sposobami komunikowania się na odległość, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, uwrażliwianie na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spaceru
· zapoznanie z czynnością zakupu na przykładzie kupowania znaczka pocztowego, nabywanie umiejętności rozpoznawania, odtwarzania
i kontynuowania regularności w ciągu elementów, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
· poznanie niektórych sposobów komunikowania się zwierząt między sobą, rozwijanie umiejętności obserwacji, kształtowanie empatycznego i życzliwego stosunku wobec zwierząt
· doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi
· wprowadzenie i omówienie niektórych tradycji świątecznych, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej
· kształtowanie umiejętności formułowania życzeń, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, stwarzanie okazji do integrowania grupy i odczuwania radości z powodu zbliżających się świąt
· rozwijanie umiejętności przeliczania i ustalania liczby elementów, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, zapoznanie z zasadami nakrywania do stołu
· zapoznanie z różnymi drzewami iglastymi, rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, kształtowanie szacunku do przyrody
· utrwalenie znajomości kolędy, rozwijanie sprawności manualnych, wzmacnianie poczucia dumy z wykonanej pracy
· kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, stwarzanie okazji do dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
· poznanie nazw zimowych dyscyplin sportowych, rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania przez dopasowywanie ubioru do pogody i dyscypliny sportowej, wyrabianie nawyków aktywnego spędzania wolnego czasu
· kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnych zabaw na świeżym powietrzu
· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznanie zjawiska szronu, rozbudzanie ciekawości poznawczej podczas eksperymentowania
· poznanie właściwości lodu i warunków życia w Arktyce, na Grenlandii, kształtowanie pamięci i orientacji w przestrzeni, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy