Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc czerwiec 2025

 

Tematy kompleksowe:

1. Pięknie się różnimy

2. W drodze do celu

3. Morskie opowieści

4. Szlakiem wakacyjnych przygód

 

· wprowadzenie pojęcia „tolerancja”, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic występujących między dziećmi, uwrażliwianie na okazywanie szacunku innym osobom

· zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich opinii, uwrażliwianie na postawę szacunku wobec innych

· zapoznanie z prostymi wyliczankami, doskonalenie pamięci, kształtowanie umiejętności przeliczania, wyzwalanie radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej podczas wspólnych zabaw

· utrwalanie wiedzy na temat wyglądu i nazw owoców, sensoryczne poznawanie świata, kształtowanie postawy otwartości na nieznane smaki

· zapoznanie z utworem muzyki klasycznej, uwrażliwianie na sygnały i formę utworu, doskonalenie słuchu fonematycznego, zacieśnianie więzi w grupie

· zapoznanie z uczuciami znudzenia i zniecierpliwienia, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

· utrwalenie znajomości nazw popularnych środków transportu, zapoznanie z nazwami i sposobami poruszania się pojazdów pływających (motorówka, żaglówka, statek), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych

· nabywanie umiejętności klasyfikowania środków lokomocji na lądowe, powietrzne i wodne, utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podroży i na ulicy podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, rozwijanie ciekawości poznawczej i logicznego myślenia

· zapoznanie z ciekawostkami o zwierzętach (termitach), utrwalanie znajomości charakterystycznych cech zwierząt, uwrażliwianie na piękno świata przyrody i jego znaczenie dla ludzi

· rozwijanie umiejętności rytmicznych, zachęcanie do twórczego wykorzystania materiałów (w myśl postawy zero waste), rozwijanie wyobraźni twórczej

· poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej

· rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie słownictwa, zacieśnianie więzi rówieśniczych

· doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na środowisko życia, doskonalenie orientacji w przestrzeni

· wdrażanie do uważnego słuchania utworu, rozwijanie słownictwa, poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie ciekawości poznawczej podczas przeprowadzania eksperymentu

· rozwijanie słownictwa dotyczącego morskich podróży, kształtowanie słuchu fonematycznego, doskonalenie sprawności manualnych

· utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas wakacji, wzbogacenie słownictwa, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie i życie

· wzbogacenie słownictwa, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnie przygotowanego posiłku

· doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie sprawności grafomotorycznych, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu, rozwijanie samodzielności w pracy i zabawie

· wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w górach, doskonalenie znajomości symboli pogodowych, utrwalenie znajomości nazw pór roku, rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody

· utrwalenie wiedzy na temat drogi listu od nadawcy do adresata, utrwalenie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie percepcji słuchowej i ekspresji muzycznej, stwarzanie okazji do wyzwalania radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc czerwiec 2025

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Pięknie się różnimy

2. W drodze do celu

3. Morskie opowieści

4. Szlakiem wakacyjnych przygód

 

· wprowadzenie pojęcia „tolerancja”, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic występujących między dziećmi, uwrażliwianie na okazywanie szacunku innym osobom

· zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich opinii, uwrażliwianie na postawę szacunku wobec innych

· zapoznanie z prostymi wyliczankami, doskonalenie pamięci, kształtowanie umiejętności przeliczania, wyzwalanie radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej podczas wspólnych zabaw

· utrwalanie wiedzy na temat wyglądu i nazw owoców, sensoryczne poznawanie świata, kształtowanie postawy otwartości na nieznane smaki

· zapoznanie z utworem muzyki klasycznej, uwrażliwianie na sygnały i formę utworu, doskonalenie słuchu fonematycznego, zacieśnianie więzi w grupie

· zapoznanie z uczuciami znudzenia i zniecierpliwienia, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

· utrwalenie znajomości nazw popularnych środków transportu, zapoznanie z nazwami i sposobami poruszania się pojazdów pływających (motorówka, żaglówka, statek), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych

· nabywanie umiejętności klasyfikowania środków lokomocji na lądowe, powietrzne i wodne, utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podroży i na ulicy podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, rozwijanie ciekawości poznawczej i logicznego myślenia